PROJECTE 1R
ESCOLTAM MIRÓ
Al pintor Joan MIRÓ li agradava molt la música. Escoltava molts d´autors de la Música clàssica de totes les èpoques. Els/les alumnes de primer hem decidit fer el mateix. Escoltar-los i a cada quadre li hem cercat una música i el seu compositor. Hem observat quines semblances i quins conceptes músicals podem aprendre a partir del quadre. Els autors treballats són els següents: BEETHOVEN, BRAHMS, BACH, Manuel de FALLA, i WAGNER.
1)Simfonia nº 5 BEETHOVEN
Escolta i moviment lliure per interioritzar la música
1.) Treball de la direccionalitat dels sons.
2.) Descobriment de la clau de sol i el pentagrama
3.) Treball visual i en moviment corporal dels MATISOS
4.) El director d´ooquestra i els matisos Qui era Beethoven.
1r a 1r b
TREBALL DEL MOVIMENT LLIURE A PARTIR DE LA MÚSICA
tota la classe fa de director d´orquestra amb la BATUTA
VISUALITZAM LA MÚSICA PER DESCOBRIR ELS SONS COM PODEN SER:
llargs, curts, forts,fluixos aguts, greus... descobrim La clau de sol
Treball de la direccionalitat dels sons i els matisos: f, p, ff, mf, pp . El director d´orquestra;
la batuta
la batuta
Cercam relació de cada quadre amb la música .
1r A entenen el quadre igual que el video... sons que pujen i baixen .Sons rodons, llargs,... i descobrim com al final del video es crea el pentagrama
1r B poden veure en el quadre la cara de Beethoven. Observen que no te orelles i relacionen amb que Beethoveen es va queda sord.
2)Bolero RAVEL Moviment lliure i Escolta 1) Treball dïnstruments; caixa i flauta travesera i clarinet 2.) L´orquestra i descobriment d´altres instruments més ..3.)Treball de la PULSACIÓ. i interiorització de ´obsitant rítmic de la caixa (Joc coporal)
Relació dels instruments destacats a la música amb el quadre:
la caixa (Percussió).La flauta travesera i clarinet (vent)
Cada grup cooperatiu balla i seguidament tot el grup classe.
treball de la pulsació
3)Danza Húngara J.BRAHMS
moviment lliure del grup cooperatiu i escolta
1.)Treball del moviment dirigit per reconeixer AGUT-GREU, FORT-FLUIX, RÀPID-LENT
LLARG-CURT 2.) Relacionar de forma visula amb accions la música a partir d´un conte que ja coneixen per seguir treballant els sons.
3.) Els sò GREU (llop) i el sò agut (Porquet)
Relacionam el quadre amb el conte musicat " Els tres porquets"
QUINA RELACIÓ DEL CONTE TROBAM AMB ELS QUADRES ?
1r B porquet/el llop 1r A caseta dels porquets/llop bufa
joc de titelles per destriar veu greu i aguda
titelles per practicar les 2 possibiltats de veu pròpia
Joc de mans per a cada personatge
porquet(AGUT) llop (GREU)
4)Preludi de la Suit nº 1 per a VIOLONCEL en SOL major J. S. BACH
moviment lliure
1.) Coneixer del violoncell com a instrument de corda fregada.
2.) Aprendre a dibuixar la clau de sol
1rA 1r B
Escoltam i ballam la música i adivinam quin instrument sona.
1rA l´arc del violoncell i músic que seu 1rB el violoncell
EL violoncell i les seves característiques
Observam que el violoncell s´assembla un poquet a la clau de sol
5)Amor brujo : "Danza del fuego" " MANUEL DE FALLA"
Moviment lliure i escolta .
1)Imitar la "Danza del fuego"en grups.
2) Conèixer quí era en MANUEL DE FALLA (biografia)
3) què és una partitura i les NOTES MUSICALS. Inici de MI FA SOL LA
1r A 1r B
IMITAM el ball "La danza del fuego"
1r A relació amb FOC 1r B relació amb dona que balla flamenc...
MANUEL DE FALLA fou un compositor andalús (Càdiz) de música clàssica de renom universal.
Com era en MANUEL DE FALLA?
QUÈ ES UNA PARTITURA?
Ara ens queda aprendre a escriure les primeres notes MI-FA-SOL-LA
FEIM JOC DE NOTES AMB EL PENTAGRAMA GEGANT
WAGNER "Cavalgata de la Valkírias"
(només s´ha treballat a 1r A)
moviment lliure
1) parlam de les emocions que ens fa sentir la música
2) relacionam la música amb el quadre i ens inventam un conte sobre el personatge que veim en el quadre (GALL)
moviment lliure del grup cooperatiu que l´ha pintat
moviment lliure de tota la classe
1.Com és la música? ràpida, forta. aguda i greu, agitada..
2.Com vos ha fet sentir la música? nerviosa, ràbia. alegre, content...
3.Què creis què volia explicar el músic que va fer compondre la música? superherois,vaqueros, lluita, guerra, cavallers.....
obervam quadre i relacionam amb la música
ENS INVENTAM UN CONTE ENTRE TOTS
Això era un gall que vivia a una finca tot sol.Volia cantar..
Un dia mentres cantava, despistat va trepitjar amb les potes un pot de pintura, i se va posar pintura per tot.!!!!Ell gall se´n va enfadar molt i se´n va anar correguent per tot i se va escapar
No hay comentarios:
Publicar un comentario